Kilka słów wstępu
  Historia gry w kości
  Zasady gry?
  Strategia gry
  Zakłady w grze
  Stawki wygranych
  Kości Primer
  Kości Online
  Układ stołu
  FAQ
  Słowniczek
  Linki
 
Zasady gry

Nauczenie się zasad gry w kości to częściowo poznanie tego, jak grać w czasie sesji, częściowo odróżnianie dobrych zakładów od złych i prosta wiedza jak je obstawiać. Połączenie tego z rozsądną strategią zarządzania finansami pozwala na dostanie się do czołówki.

Kiedy zastanawiamy się nad zasadami tej gry, przychodzi nam na myśl wiele rzeczy. Jakie zakłady mogę robić? Jak i kiedy mam je robić? Które są tymi „dobrymi” i jak mam je połączyć z innymi zakładami, aby stały się korzystniejsze? I oczywiście nasuwa się pytanie o to, czy istnieją jakieś strategie, lub techniki, które mogę wykorzystać, aby zwiększyć swoje szanse.
Pomagam tym, którzy chcą się nauczyć zasad gry i obstawiania na stronach o najlepszych i najgorszych zakładach. To pomoże wam w zrozumieniu, kiedy należy obstawiać, a kiedy nie.
Kombinacja dobrych i złych zakładów powoduje, że gra robi się podchwytliwa. Ludzie często starają się zrobić jeden zakład, a później „przykryć” go innym. Przypuśćmy, że stawiam 5 złotych na to, ze na monecie wypadnie reszka, ale robię się nerwowy i tuż przed największym obrotem monety w powietrzu i stawiam 2 złote na orła. Więc jeżeli wypadnie reszka, wygrywam 5, tracę 2, w sumie mam 3. Jeżeli orzeł, to tracę 5, lecz zyskuję dwa, więc straciłem tylko 3 złote nie całe 5. Przykryłem swój zakład. Koncepcja ‘przykrywania’ zakładów w kościach, jest omówiona z przykładami w dalszej części.

Więc zasady gry pozwalają na obstawianie zakładów przeciwko sobie. Zmienianie częściowe zakładów w trakcie gry wydaje się być niemądre, ponieważ wiele z nich może być wykluczonych w trakcie gry i możemy zostać tylko z zakładami, których chcieliśmy uniknąć. Na szczęście rozdający w kasynie częściej okazuje się naszym sprzymierzeńcem niż wrogiem, jeżeli uczymy się na własnych błędach. Grając online oczywiście nie możemy się pomylić, ponieważ program zapewnia, że nie pomylimy zakładów. Ogólnie rzecz biorąc zasady gry w kości sprowadzają się do każdego pojedynczego zakładu i reguł jak i kiedy można taki zakład zrobić.

Najlepiej zacząć od zasad dotyczących ‘rzutu wyjściowego’. Jeżeli w rzucie wyjściowym wypadnie 7 lub, 11 (co zasady w kościach określają jako naturalne) zakład ‘pass line’ wygrywa, a zakład ‘don’t pass’ - przegrywa. Runda zakończona. Jeżeli w rzucie wyjściowym wypadnie 2, 3 lub 12 (nazywane ‘craps’) zakład ‘pass line’ przegrywa, a zakład ‘don’t pass’ wygrywa, lub jest remis. Zakład ‘don’t pass’ remisuje w momencie, gdy wypada w rzucie wyjściowym 12.

Jeżeli w rzucie wyjściowym wypadnie 4, 5, 6, 8, 9, lub 10 wtedy taka liczba staje się ‘punktem’. W tym punkcie (HA!) rozdający umieszcza na stole krążek ze słowem ‘ON’ na liczbie, która wypadła. Ma to przypominać grającym, że sesja już trwa i jaka jest liczba punktu. Zanim jednak rozdający to uczyni, krążek będzie leżał poza stołem z ‘OFF’ do góry. Każdy z zakładów ‘pass line’ i ‘don’t pass’ w tym momencie jest w stanie zawieszenia i oczekuje na dalszą akcję, które zdecydują o jego losach.

Gracz będzie wyrzucał kości do chwili, w której stanie się jedna z dwóch rzeczy: jeżeli wyrzuci liczbę, która została oznaczona jako punkt (sukces! to się nazywa robieniem punktu) zakłady ‘pass line’ wygrywają a przegrywają zakłady ‘don’t pass’. Jeżeli siedem zostanie wyrzucone przed liczbą punktu (porażka! nazywamy to wypadającą siódemką ‘sevening out’), zwycięzcami są przeciwnie niż w poprzednim wypadku zakłady ‘don’t pass line’ - zakłady ‘pass line’ przegrywają. W obu wypadkach runda jest zakończona. Zasady rządzące rzutem wyjściowym ustawiają porządek i stan dla wszystkich innych zakładów.

 

 
Copyright © 2005-2006 www.kosci.pl. All rights reserved.